پیش دبستانی غیر دولتی مهتاب شهر  پرند

پیش دبستانی غیر دولتی مهتاب شهر پرند

زیر نظر وزارت آموزش وپرورش
پیش دبستانی غیر دولتی مهتاب شهر  پرند

پیش دبستانی غیر دولتی مهتاب شهر پرند

زیر نظر وزارت آموزش وپرورش

نحوه ثبت نام

با توجه به راه اندازی قریب الوقوع مرکز پیش دبستانی در فاز 5 مپسا اولیا محترم جهت کسب اطلاعات ثبت نام می توانند با تلفن 56727104تماس حاصل فرمایند

اهمیت پیش دبستانی

درانتخاب مهد کودک و پیش دبستانی دقت کنید.مهد کودک ها, پیش دبستانی ها صرفا محلی جهت نگهداری کودکان درزمان نبود والدین وخوب تغذیه کردن آنها درکنار همسن وسالهای خودشان نمیباشد. مهد کودک هاو پیش دبستانی ها باید همانند یک مدرسه کارآمد، تجربیات باکیفیت عالی وبالا رادر محلی باامکانات مناسب وشاد برای آنها فراهم سازند تادر کنار این محیط مطمئن علاوه,بر بازی وشاد بودن در کنار همنوعان خود واحساس آرامش داشتن کلیه اصول فراگیری وآموزشی رابطور صحیح بیاموزند تا درزمان نزدیک بطور رسمی وارد مرحله بعدی زندگی خودشوند .مرحله ای که آینده آنهابه آن بستگی دارد . در اثر کسب این مهارت می توانند  ازمرحله اول تمام سطوح رابا بهترین وعالیترین نوع پشت سربگذرانند واز بقیه همنوعان خود عقب نمانند.لازم است با جستجوی دقیق بهترین محیط را برای کودک خود فراهم کنیم

۳۰۰ واحد آموزشی نیمه‌تمام در پروژه‌های مسکن مهر


 سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد؛

تا ابتدای مهرماه امسال و در واقع قبل از شروع سال تحصیلی 93، تعداد 5 باب مدرسه با ظرفیت 72 کلاس درس در پرند آماده بهره­ برداری و خدمت به دانش­ آموزان می‌­شود.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان این‌که ۳۰۰ واحد آموزشی نیمه‌تمام در مناطق مسکن مهر کشور وجود دارد، گفت: تا آغاز سال تحصیلی ۹۳ تعداد ۵ باب مدرسه در شهر جدید پرند به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایلنا، مرتضی رییسی رییس سازمان نوسازی مدارس کشور اظهار کرد:

وی افزود: جداول زمانی ساخت مدارس در مناطق مسکن­ مهر متناسب با ساخت و سازهای واحدهای مسکونی و پیشرفت فیزیکی مسکن­ مهر، تنظیم شده تا به تدریج با سکونت خانوارهای متقاضی مسکن­ مهر، فضاهای آموزشی مورد نیاز فرزندان نیز در این مناطق ساخته و تامین شود. تلاش‌ها به گونه ­ای است که سرعت ساخت و تکمیل مدارس نیمه­ کاره پرند طوری تنظیم شود تا در شروع سال تحصیلی سال93 ساکنان این شهر جدید با معضل کمبود فضای آموزشی روبرو نباشند.

رییسی درباره آخرین وضعیت فضاهای آموزشی در حال ساخت در شهر جدید پرند گفت: تا ابتدای مهرماه امسال و در واقع قبل از شروع سال تحصیلی 93، تعداد 5 باب مدرسه با ظرفیت 72 کلاس درس در پرند آماده بهره­ برداری و خدمت به دانش­ آموزان می‌­شود.

وی با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی مابقی مدارس در حال ساخت در پرند معادل 90درصد است، افزود: در منطقه ه­ایی از پرند که برج­های مسکونی­ مسکن مهر به بهره­ برداری رسیده نیز بزودی عملیات مناقصه 3 باب مدرسه نیمه­ تمام توسط شرکت عمران پرند انجام خواهد شد تا با تکمیل این مدارس تا حداکثر دهه فجر امسال، ظرفیت فضاهای آموزشی این شهر جدید به میزان 55 کلاس دیگر­­ افزایش پیدا کند.

وی افزود: تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش این است که هیچ دانش آموزی بدون فضای آموزشی در شروع سال تحصیلی جدید وجود نداشته باشد و خانوارهای جدیدی که در پرند ظرف ماه­های آتی ساکن می شوند از فضای آموزشی مناسب برخوردار باشند.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور اعلام کرد:‌در حال ­حاضر حدود 300 واحد آموزشی در مناطق مسکن مهر کشور به‌صورت نیمه ­تمام وجود دارد که بخشی از این مدارس در دست ساخت از محل منابع وزارت آموزش و پرورش درحال تکمیل است و بخشی نیز توسط وزارت راه و شهرسازی تأمین اعتبار شده است. همچنین تعدادی از این فضاهای آموزشی بصورت مشارکتی بین دو وزارتخانه و بخش اندکی از آنها نیز توسط خیرین مدرسه ساز در حال تکمیل است.

کمبود مدرسه در پرند جدی است!



دیگر خبرها - ایسنا نوشت:

در حالی که بزرگترین سایت مسکن مهر کشور در پرند در حال احداث و واگذاری است، این شهر جدید با کمبود شدید فضای آموزشی مواجه شده و مدارس فعلی آن نیز به صورت دو نوبته و با تراکم بالا اداره می‌شود.
سید مهدی اسماعیل نسب مدیر فنی سایت پرند درباره آخرین وضعیت فضاهای آموزشی و مدارس این شهرک جدید، گفت: پروژه مسکن مهر پرند با 100 هزار واحد در حال احداث است و مقرر شده 14 مدرسه در این شهرک با اسکلت و فنداسیون آماده تحویل سازمان نوسازی مدارس شود.
وی افزود: هفت ماه پیش آخرین مدرسه از لحاظ فنداسیون و اسکلت آماده و تحویل سازمان نوسازی شده، در حالی که تنها عملیات تکمیل چهار مدرسه آن هم 90 درصد انجام شده است و 10 مدرسه دیگر به حال خود رها شده است.
اسماعیل نسب ادامه داد: در حال حاضر حدود 15 هزار واحد از این مسکن تحویل داده شده که ساکنان آن را با کمبود فضای آموزشی برای فرزندانشان مواجه کرده است و اگر سازمان نوسازی آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های مرتبط به موقع اقدام نکنند، مهرماه سال آینده با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود.
به گفته مدیر فنی سایت پرند، در حال حاضر 70 زمین نیز در سایت پرند برای احداث مدرسه و فضای آموزشی در این شهر جانمایی شده است.
مرتضی رییسی رییس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز درباره آخرین اقدامات سازمان نوسازی در شهرک‌های جدیدالتاسیس از جمله پرند گفت: سازمان نوسازی مدارس در شهرهای جدیدالتاسیس توجه ویژه‌ای به بحث فضاهای آموزشی دارد، چرا که احداث مدارس در این شهرک‌ها از دغدغه‌های اصلی سازمان نوسازی است، اما باید اعتبارات لازم در اختیار سازمان قرار بگیرد تا بتوانیم به تعهدات خود به عنوان دستگاه اجرایی عمل کنیم.
همچنین مرتضی تمدن استاندار تهران نیز درباره آخرین اقدامات استانداری برای تامین اعتبار احداث فضاهای آموزشی و مدارس در شهرک‌های جدیدالتاسیس از جمله پرند گفت: در حال حاضر چندین مدرسه در شهر جدید پرند در حال احداث است.
وی افزود: با کمکی که وزارت مسکن و شهرسازی به سایت پرند داشت و همچنین با کمک‌های ویژه‌ای که استانداری از لحاظ اعتباری برای احداث مدارس این شهر دارد، مقرر شده آموزش و پرورش نیز آورده خود را افزایش دهد تا این مدارس را به سرانجام برسانیم.
به گفته تمدن، بدلیل آنکه هر یک از این مدارس یک پروژه عمرانی محسوب می‌شوند، در زمان‌های مختلف آماده و تحویل می‌شود، این در حالیست که استانداری نیز از لحاظ بودجه‌ای برای تامین اعتبار در این زمینه قول مساعد داده است.
301282

باید مدارس بیشتری در پرند احداث شود



مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: هم اکنون ما ۱۱۱ واحد آموزشی در پرند نیاز داریم و اگر بر این موضوع ما نتوانیم غلبه کنیم به طور قطع با بحران آموزشی مواجه خواهیم بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از رباط نیوز؛ مراسم تودیع و معارفه رییس آموزش و پرورش سابق و جدید شهرستان رباط کریم برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این همایش،سید مجتبی هاشمی، سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم بیان کرد: در ایام سرپرستی ام با برنامه ریزی توانستیم روند آموزشی مطلوبی را در شهرستان پی بگیریم.

وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش کارشناسان با تجربه ای دارد و باید از این استعداد بهره گرفت.

ابراهیم نکو، نماینده مردم شهرستان رباط کریم و بهارستان در مجلس، بیان کرد: مدیر جدید می تواند نیازهای آموزشی شهرستان را شناسایی وبرای رفع آن ها تلاش کند.

وی افزود: مدیران می تواند با برنامه ریزی های دقیق موفق باشند و تا تعامل بین مسؤولین شهرستان نباشد کارها به درستی انجام نخواهد شد.

نکو تصریح کرد: انتظار می رود مدیر جدید با تغییرات منصفانه تمام قابلیت های دیگران در نظر بگیرد.

عبدالرضا عسگری، مدیر آموزش و پرورش سابق شهرستان و از کارمندان وزرات آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: دل ، عقل و جسم می تواند فرآیندهایی چون انگیزه، همدلی و حرکت را ایجاد کند که هر کدام از این ها سبب می شود تا فرآیندهای دیگری چون همکاری و… را به وجود آید.

وی افزود: شهرستان رباط کریم مملو از این فرآیندها بود و مسؤولان خوبی داردکه این مایه افتخاراست.

عسگری با این جمله سخنان خود را به پایان رساند: کارهای صورت گرفته در شهرستان را ارزانی شما مردم فهیم می کنم و مرا به خاطر امور صورت نگرفته حلال کنید.

علیرضا کمریی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در این آیین ابراز داشت: رباط کریم ازجهات مختلفی رنج می برد و حتی در یک مقطع زمانی مدارس آن شش شیفته بود.

وی افزود: هم اکنون ما ۱۱۱ واحد آموزشی در پرند نیاز داریم و اگر بر این موضوع نتوانیم غلبه کنیم به طور قطع با بحران آموزشی مواجه خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ادامه داد: امیدواریم مدیرجدید بتواند ۵ تیم را تشکیل دهد تا بتواند بر مشکلات پیش روی پیروز شود.




خبرگزاری پانا: رئیس اداره آموزش و پرورش رباط کریم با بیان اینکه 14 پروژه مدرسه سازی پرند در حالت تعطیل قرار دارد، گفت: 22 درصد دانش آموزان رباط کریم متعلق به پرند است.

به گزارش خبرگزاری پانا، عبدالرضا عسگری در سخنان قبل از خطبه های شهر جدید پرند به ارائه گزارشی از فعالیت های آموزش و پرورش در حوزه شهر جدید پرند پرداخت و اظهار داشت: از مجموع 224 مدرسه در رباط کریم 27 مدرسه در شهر پرند فعالیت می کنند که 12 درصد مدارس شهرستان را شامل می شود.

وی تعداد کلاس های تشکیل شده در مدارس شهر پرند را 334 کلاس عنوان و اضافه کرد: این تعداد کلاس از 1723 کلاس شهرستان (22درصد) است و هم اکنون 10هزار و 597 دانش آموز از 47 هزار نفر رباط کریم در مدارس پرند مشغول به تحصیل بوده و 311 معلم و پرسنل که 204 نفر آن مرد و 107 نفر آن زن هستند در مدارس خدمت می کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش رباط کریم، میانگین دانش آموزان هر کلاس را 32 تا 34 نفر اعلام کرد و گفت: با بحران های آموزشی در شهرهای جدید بویژه در شهر پرند مواجه هستیم چنانچه در مسکن مهر این شهر 14 پروژه ساخت مدرسه تعطیل هستند که امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم این مدارس بزودی تکمیل و تحویل شوند.

 

بزودی 4 مدرسه تحویل آموزش و پرورش می شود

عسگری با بیان اینکه آموزش و پرورش تنها بهره بردار است، افزود: سازمان نوسازی مدارس مجری بوده و این موضوع در دو سال گذشته محقق نشده و بزودی 4 مدرسه در یک ماه آینده تحویل آموزش و پرورش شده و دانش آموزان در آن مشغول تحصیل خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: به همت مجمع خیرین پرند، شورا و مسئولان شهر 140 کلاس درس در تمامی مدارس توسعه داده شد و برخی کلاس ها در مکان هایی که در قالب کارگاه و موارد دیگر استفاده می شد، تشکیل شد.

وی با اشاره به رشد و توسعه جمعیت دانش آموزی پرند، اظهار داشت: بواسطه توسعه شهری یکی از کارهایی که به همت خود پرندی ها و مسئولان انجام شد، موضوع جشنواره خیرین بود که با همکاری شهرداری و شورای شهر و کمک های مردمی مدرسه 12 کلاسه در شهرک آفتاب احداث شد و مابقی مبالغ جمع آوری شده در ایجاد 140 کلاس جدید استفاده شد.

 

60 درصد مدارس متعلق به دوره ابتدایی است

عسگری با بیان اینکه به صورت پیش فرض 60 درصد مدارس متعلق به دوره ابتدایی، 20 درصد دبیرستان و 20 درصد متوسطه دوم هستند، اضافه کرد: برای شناسایی دانش آموزان سایتی پیش بینی شده و از همه اولیا خواسته شده تا قبل از ورود به شهر ثبت نام کرده و جانمایی خود را مشخص کنند و این مهم با تبلیغات تلویزیونی و سطح شهر اطلاع رسانی شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش رباط کریم در ادامه با تقدیر از مردم جهت شرکت گسترده در جشن عاطفه ها به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت های فعلی سند تحول بنیادین است که به دنبال بروز کردن فضای آموزش و پرورش است و به دنبال آن هستیم مدارس را با وجود دانش آموز خوب به فضایی آرام و مطلوب تبدیل کنیم.

عسگری با تاکید بر اینکه ویژگی های یک مدرسه خوب زمانی محقق می سود که مشارکت خوبی بین مردم و آموزش پرورش باشد، بیان داشت: همه باور ما این است که پرند یک آموزش و پرورش زبانزد داشته باشد و بواسطه جامعه ای که دارد می تواند به این مهم دست یابد.


تمامی مدارس پرند از مهرماه دونوبته می شود/



پرند-خبرگزاری مهر: رئیس اداره آموزش و پرورش رباط کریم از دونوبته شدن تمامی مدارس شهر پرند در دو نوبت صبح و بعدازظهر از اول مهرماه خبر داد.

عبدالرضا عسکری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشکلات آموزشی این شهر و بازگشایی مدارس  اظهار داشت: با تلاش ها و تدابیر صورت گرفته و همکاری مسئولان و اعضای شورای شهر بحمدالله در سال تحصیلی جدید در شهر پرند با مشکل آموزشی مواجه نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته به عنوان یک مُسکن برای وضعیت آموزشی پرند است، افزود: باید برای آینده آموزشی این شهر به فکر بود و در حال حاضر تلاش هایی که برای رفع مشکل آموزشی صورت گرفته تنها یک مُسکن بوده و مقطعی است.

تحویل یک مدرسه 15 کلاسه در مسکن مهر

عسکری با اشاره به ساخت و ساز پروژه عظیم مسکن مهر پرند بیان داشت: درخصوص وضعیت آموزشی در مسکن مهر هنوز با پروژه های تعطیل و نیمه تعطیل مواجه هستیم و تنها یک مدرسه 15 کلاسه در فاز 4 این شهر تحویل آموزش و پرورش شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش رباط کریم گفت: با کمک مسئولان بویژه اعضای شورای شهر تعداد 139 کلاس درس یعنی حدود 10 مدرسه 15 کلاسه در درون مدارس موجود در فازهای اولیه ایجاد شد و به علاوه پروژه هایی که تحویل می گیریم، مشکل آموزشی پرند در سال تحصیلی جدید حل شده و در این خصوص فعلا مشکلی نداریم.

تاکنون بیش از 10 هزار دانش آموز ثبت نام شده اند

این مقام مسئول تعداد دانش آموزان سال تحصیلی جدید در پرند را بیش از 12 هزار نفر پیش بینی کرد و اظهار داشت: از آنجایی که نمی توان برای پرند آمار قطعی ارائه داد تا روز گذشته ده هزار و 597 دانش آموز در 27 مدرسه و در 334 کلاس درس ثبت نام شده اند و در سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان "سناد" هم ثبت شده است.

عسکری با بیان اینکه آمار دانش آموزان 4 مدرسه هنوز در "سناد" ثبت نشده و کلاس بندی آن آماده نیست، افزود: با ثبت نام دانش آموزان این چهار مدرسه در "سناد" پیش بینی می شود تعداد دانش آموزان شهر پرند به بیش از 12 هزار نفر در 31 مدرسه برسد.

آغاز سال تحصیلی با حضور 311 معلم خواهر و برادر

رئیس اداره آموزش و پرورش رباط کریم به مدارس و مقاطع تحصیلی پرند اشاره و اضافه کرد: سال تحصیلی جدید در 16 مدرسه ابتدایی، 4 مدرسه راهنمایی، 6 مدرسه متوسطه و یک هنرستان فنی و با حضور 311 معلم که 204 نفر آنها خواهر و 107 نفر آنها برادر هستند، آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن شکوفه ها 31 شهریور و اول مهرماه در مدارس فردوسی و نبی اکرم(ص) پرند برگزار خواهد شد از برگزاری جشن عاطفه ها در دهم مهرماه و در تمامی مدارس شهرستان رباط کریم خبر داد.

تقدیر از زحمات انجمن تازه تاسیس خیرین مدرسه ساز پرند

وی با تقدیر از زحمات و تلاش های انجمن تازه تاسیس خیرین مدرسه ساز پرند در این مدت کوتاه افزود: خوشبختانه خیران مدرسه ساز در حال افزایش هستند و تعهدات این انجمن نیز تاکنون انجام شده و یا در حال انجام است و با کمک خیرین و سازمان نوسازی مدارس برای مابقی پروژه ها در حال رایزنی و گفتگو با مدیران و مسئولان هستیم و به کمک آنها نیاز داریم.